2012. január 7., szombat

Pistike

Az évindító bejegyzésemet szándékosan indítottam egyik nemzetközi példaképem, Jerome Bruner gondolatával. Leegyszerűsítve a bruneri üzenetet egy közismert mondás jut az eszembe: "Nincs új a Nap alatt." Tanulmányozva a hazai és nemzetközi neveléstudományi, különös tekintettel a tantervelméleti és tanulástudományi trendeket, sokszor a fenti gondolat jutott az eszembe. A tanulási motivációról, a tanulói tevékenykedtetésről, a képességfejlesztés jelentőségéről "szekérderéknyi" tanulmányt olvastam. Kis túlzással számomra úgy tűnik, hogy a pedagógiai kultúra fényévnyi lemaradásban van a neveléstudomány jelzett területeinek tudományos fejlődésével szemben. Mi történik, hogy a több évtized óta "forró témák", azok kutatási és tudományos eredményei csak csekély mértékben "mennek át" a gyakorlatba. Mi a helyzet a tanulói és a tanári attitűdökkel? Valóban egyhelyben topogunk vagy tétova lépéseket teszünk néhol előre, hol meg nagy bakugrásokat hátrafelé? Még szerencse, hogy az év elején vagyunk, van még 358 napom, hogy megfogalmazzam a válaszaimat. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése