2012. április 26., csütörtök

Művészi megközelítés a tantervfejlesztésben

A motiváció-alapú tantervi paradigmánál maradva, a téma szempontjából izgalmas megközelítésre bukkantam Anette Thijs és Jan van den Akker szerkesztette, 2009-ben Hollandiában megjelent kitűnő munkában (Curriculum in development). Jelesül a tantervfejlesztés művészi megközelítéséről írnak, amelyik elsősorban az osztályteremben működik, az ún. mikro szinten. Mi ennek a megközelítésnek a lényege? Mindenekelőtt az, hogy a kreativitást helyezi az előtérbe. Kellően rugalmas, a tanulói igényeket veszi a figyelembe. Tervezési szempontból a kreatív tanulói tevékenységekre és interakciókra fókuszál. Holisztikus, a teljes személyiségfejlesztést támogatja. A fantáziára, a képzelőerőre (Educational Imagination) épít, nem utolsósorban heurisztikus (lásd korábbi blogbejegyzésemet) munkavégzést és tanulást célozza meg. Nota bene kreatív tervezést igényel, ettől művészi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése